tirsdag den 16. marts 2010

Foredrag om utroskab

I fortsættelse af artiklen "Hvem er DU utro?" fra den 31. oktober 2009 synes jeg lige jeg ville dele et foredrag forfatteren, Anja Lysholm, gav om emnet for nylig.



Det er nemlig således at mange misforstår sex. De tror de selv skal udforske emnet, og for manges vedkommende tager de ikke diskussionen om det dårlige sexliv med konen, den forlovede eller kæresten. De undersøger tingene bag ryggen på deres partner. Det er IKKE acceptabelt.

Det handler om åbne linjer og ærlig kommunikation. Har du et større sexbehov (eller mindre) end din partner så find fælles fodslaw. Hvis I benægter de ting der presser sig på ender det bare galt.

Forfatterens perspektiv er det polyamorøse, hvor Anja elsker mere end én person. For nogle iblandt os lyder dette "fremmed", men jeg bifalder alligevel perspektivet fordi det er både nyt og forfriskende. Forfriskende fordi hun tør stå ved sit perspektiv, og nyt fordi hun bringer emnet her til Danmark.

Jeg håber du vil nyde præsentationen som det skulle have set ud. Det var en smule længere da hun oprindeligt gav foredraget, men jeg vil nu alligevel dele den ønskede version, som varer de 5 minutter hun havde tiltænkt det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar