fredag den 23. september 2011

Det blide vs det hårde

I en diskussion om det blide vs det hårde skal jeg straks erkende, at jeg ikke selv er interesseret i SM. Jeg er hverken sadist eller masochist. Til gengæld er jeg rummelig nok til at have undersøgt nogle af de fordomme og tanker, der omgærder dette emne. Der er mange ting der får folk til at undersøge dette univers.

Et af dem kan være kedsomhed. Et andet er nysgerrighed. For nogle er det tanken om at bevæge sig ind i tabubelagte områder. Uanset hvad, så er det noget med at respektere grænser. Hvis begge går ind i den slags forhold, så skal der være respekt mellem parterne.

Én ting vil jeg dog godt kaste op som fordom til debat: kunne det tænkes, at folk som går ind i at forbinde smerte og sex kunne finde andre "genveje" end enten at være fuldstændig submissiv (som slave) eller fuldstændig dominerende (som sadist)?

Jeg er lidt nysgerrig over for folks meninger om området, og derfor dette indlæg.

God weekend. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar