mandag den 19. september 2011

Fald ikke for fysikismen

Jeg har lige en lille kommentar til de dating-profiler jeg har tjekket ud. Mange skriver: "rygere og overvægtige behøver ikke skrive."

Fair nok.

Som sådan helt fair at folk ikke ønsker at finde en kæreste som ikke "tænder dem", men findes der ikke pænere måder at udtrykke sig på?

Beklager, men overfladiskheden er til at tage og føle på. Den fysikistiske tilgang til søgning efter kærester er efterhånden, at der søges efter sixpacks, stor økonomi, lang tålmodighed m.v. Minder lidt om joken hvor kvinden i 20-års alderen har tredive punkter en kæreste skal opfylde. Når hun når de 50 er hun glad bare han vil kysse hende godnat og godmorgen....

Jeg synes det er tankevækkende, at muskler alt for ofte sidder på hårdt pumpede personer. Naturlige muskler er flotte, men pumpede muskler kan medføre sterilitet, og hvis folk tror rygning eller overvægt er skadeligt skulle de prøve at Google efter skaderne fra misbrug af stereoider. Tjek det selv, hvis du er blandt dem som "tænder" på muskler der er kunstigt frembragte... :-)

Et lidt mavesurt indlæg. Det erkender jeg. Jeg synes det bør være i orden lige at tænke sig en smule om, hvis du gerne vil finde en ordentlig og anstændig kæreste, som vil behandle dig ordentligt som kvinde. Den dag den overvægtige har tabt sig, vil du ikke have en chance, for overfladiskheden lader sig ikke slanke.

Det er selve menneskesynet jeg synes er afskyeligt. Derfor denne artikel.

Stay tuned for mere i mini-serien senere på ugen. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar