torsdag den 15. september 2011

Spørgsmål om dating

Jeg har fået et spørgsmål pr. mail om dating, og det lyder som følger:
Jeg forstår ikke at mange kigger på min profil, men jeg kun får meget få svar. Kan du hjælpe?

Jeg kan i hvert fald prøve at give et svar, for efter jeg blev separeret den 17. august, og flyttede til Kalundborg den 1. september har jeg været inde og kigge på både Scor og Dating for at danne mig et indtryk, som jeg netop kunne bruge også til at give et svar.

Der er meget stor forskel på hvilket dating-netværk spørgeren vil vide mere om, men jeg tager i hvert fald udgangspunkt i disse to netværk.

Først Scor.dk. Når en kvinde præsenterer sig som at hun gerne vil have et seriøst forhold, og samtidig viser bryster på sin profil og/eller i sit album, hvad tror denne bruger så sker? Teksten er ligegyldig, for det bliver billederne der får lov til at tale til de besøgende.

Dernæst Dating.dk. Der er ingen tvivl om, at mange er overfladiske. Hvis du er 46 år gammel, og søger en kæreste i alderen 24-50 så har du glemt en meget vigtig ting, nemlig segmentering. Dermed ikke være sagt, at en kvinde ikke kan "tænde" på en ung mand, men hvis der tages udgangspunkt i at søge en kæreste, så ville det være ret unikt hvis en person der var 22 år yngre. Den yngre person skulle nok selv finde dig hvis han tændte på en moden kvinde.

Alt handler nemlig også om biologisk og psykologisk modenhed. Der er flere faser i livet, og hvis ungdom i sig selv er målet, så vil et sådan forhold meget ofte være kortvarigt, for hvad sker der når den 24-årige runder de 30? Så starter en ny fase i livet, og så ryger forholdet måske fordi modparten stadig er "fastlåst" i at ville have ungt kød.

En farlig generalisering - det erkendes. I hvert fald noget alle bør være opmærksomme på... :-)

Internet - en moderne måde at lære hinanden at kende
Principielt er internet genialt, fordi det giver folk mulighed for at snakke sammen i stedet for at ende i kanen med en ukendt efter en våd aften. Sidstnævnte kan såmænd være hyggeligt nok, men internettet giver en chance for at lære hinanden at kende FØR folk mødes.

Rigtig mange HAR fundet hinanden via nettet. Jeg har gode venner, der for nylig er flyttet til Israel efter de boede en del år i Frankrig. Dette oprindeligt danske ægtepar har rundet kobberbrylluppet, og det beviser at nettet (dengang FidoNet) kunne bruges til mere end bare at udveksle viden.

Dating er kritiseret af nogle for at være alt for overfladisk, men her er det vigtigt at sige, at fokus bør være på den PROFIL du skriver. Jo bedre du bliver til at skille fårene fra bukkene jo mere seriøse svar vil du få.

Det kan derfor varmt anbefales at være kræsen i din profil, men også åben for at din soulmate måske ikke ligner det du drømmer om. Nogle gange kan en ufatteligt charmerende person gemme sig bag et genert ydre - og lige så ofte kan veltrænet figur tyde på et hult indre. Igen en farlig generalisering, men det er i hvert fald det jeg hører ud fra de mennesker jeg har talt med om dating-verdenen...

Det skal dertil siges, at der nu er kommet rigtig mange andre dating-netværk end de to jeg nævnte - lige fra CougarDating til FarmerDating, og sågar en XLDating. Altsammen med til at segmentere folk så de kan lede efter præcis det de ønsker. En fordel frem for fusionerede netværk hvor alt blandes sammen.

Håber det svar kan bruges, og ellers er alle velkomne til at skrive en kommentar. Så tager vi en lille mini-debat om dette spændende emne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar