søndag den 30. april 2017

BS & ægteskabsprøven

Det er altid godt når to mennesker har lyst til at udfordre hinanden og gå nye veje. Folk skal naturligvis selv vælge hvordan de udfordrer sig, og alligevel har TV2 med serien BS & ægteskabsprøven skabt noget nyt på reality tv.


Det kan altid diskuteres om man har lyst til at udstille sine udfordringer for åbent tv. Det må folk selv afgøre med sig selv før de stiller op.

Ikke desto mindre er det mit indtryk, at det er godt, der bliver sat lidt fokus på hvordan man bryder ud af gamle tankemønstre. Det er absolut dér hvor de fleste KAN lære noget nyt. Alle taler om forandringer, men det er så ganske få, der rent faktisk FÅR gjort noget ved disse gamle tankemønstre.

Jeg har set nogle få afsnit, og fælles for dem er, at vi nok alle hurtigt kan danne os et indtryk - set udefra. Det er præcis som når man agerer konsulent for et firma, som er ved at gå nedenom og hjem. Det er utroligt nemt at se faktorerne, når man ikke selv har følelser i klemme...

BS Christiansen - den tidligere jægersoldat - har fornyet sit koncept, og jeg synes faktisk det er positivt, at man denne gang får BÅDE mænd og kvinder med i jagten på at finde sine grænser, frem for, at det 'kun' var mændene som skulle forandre sig. Det er godt for ligestillingen mellem to mennesker, når begge tager ansvar for deres kærlighed til hinanden.

De kunne også have valgt at læse min e-bog Kend din kæreste, men også her må vi jo erkende, at mange ofte ikke ser hvor galt det er ved at gå i deres forhold før de kommer ind i et forløb som det vi har set med BS & ægteskabsprøven.

1 kommentar:

  1. Hvis du har fulgt med i serien, så smid gerne en kommentar her på bloggen. Jeg synes BS' pointe om, at kommunikere bedre er væsentlig. Jeg tager det selv for givet, fordi jeg tænker rationelt, men kan efter at have set serien se, at der er brug for at fremhæve endnu mere om kommunikationen...

    Det er ingen skam at være ærlig. Hvis du ikke kan lide sky på leverpostejen, så få det sagt. Kom videre sammen i kærlighed. Glæd hinanden HVER dag ved at udvikle hinanden.

    Drop skænderierne, og find fælles motivation i og med hinanden.

    SvarSlet