lørdag den 1. april 2017

Så nærmer foråret sig

Nu nærmer vi os påsken, vi nærmer os sommeren, og nu er I sikkert så småt ved at begynde at planlægge jeres sommerferie. I dagens indlæg vil jeg meget gerne give jer ny inspiration. Beslut jer for, at I vil prøve noget nyt sammen. Find en helt ny feriedestination, en ny ferieform eller noget helt andet I aldrig har fået gjort sammen.
Det er så vigtigt at blive inspireret her i livet, og ferien er en tid hvor I kan oplade batterierne sammen. Det kan kun blive en succes, når I udvider jeres horisonter.

Så hvis der er en bestemt destination I aldrig har fået tjekket ud, så prøv det af. Selv hvis I ikke kan sproget, så glæd jer over, at I kommer langt - selv med det engelske I lærte i skolen. Jeg skulle, da dette oprindeligt blev skrevet sidste år i marts, til min tredje ferie i Polen i sommeren 2016, fordi jeg skulle have lavet den afsluttende behandling med implantater.

Jeg har allerede en fornemmelse for, at der er et par fridage for behandling i den fem dages periode, og jeg har via Instagram opdaget, at der bl.a. er et flymuseum dernede, og jeg er allerede så småt begyndt sådan at 'undersøge' hvad der sker dernede, som jeg ikke har nået at få set endnu. Det sjove er faktisk, at jeg 'kun' opdagede dette militærmuseum fordi det har samme navn som den gade jeg bor i når jeg besøger Stettin. Den slags tilfældigheder er jo sjove at undersøge nærmere. :-)

Det er nu knap et år siden, at jeg begyndte at læse Polish for Dummies, som jeg købte via Amazon, og det er altså bare lidt sjovere, hvis man også forstår lidt af hvad der sker dernede. Jeg har så garneret det med TV Polonia på kanal 210 på tv'et, så ad den vej begynder jeg også så småt at få lidt fornemmelse for sproget. Dog tager sproget en del mere tid så længe det foregår via selvstudium... :-)

Gør det samme, uanset om du er alene eller i forhold. Tag nye skridt. Det gavner både dig selv og jeres evt. forhold, hvis I nytænker det med ferier. Selv hvis I plejer at tage en ferie i campingvognen, så vær ikke bange for at se nye steder. I kan kun risikere at blive positivt overraskede over nye ting I får set.

Rigtig god fornøjelse med planlægningen af jeres næste sommerferie, og god weekend herfra. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar