fredag den 25. marts 2011

Tre fordomme om sex

I dagens artikel vil jeg skyde tre fordomme om sex til jorden. Mange taler om emnet uden at vide ret meget om emnet - og selv hvis de ved noget om emnet, så er det nærmere fordomme der dikterer deres holdninger.

Fordom 1: han/hun fortjener bedre
For det første kan det undre, at andre skal afgøre hvem han/hun vælger. Oftest er det familie som vil fortælle lidt negative ting om de valg andre har truffet.

Udover at det ofte er usikkerhed der ligger til grund for påstanden, så er det stensikkert også sådan, at denne fordom vil komme uanset hvem vedkommende vælger. Jeg har set nær familie sige den slags om deres børn, og kan kun ryste på hovedet over det faktum at folk kan være så kortsigtede og smalsynede. De giver ikke andre chancen for at vise deres værd, og er derved gået glip af en chance for at lære et nyt menneske med nye indtryk at kende...

Fordom 2: utroskab er altid forkert
På tv kunne vi i aftes høre, at det hovedsageligt er unge (mellem 18-25) som nu besøger swinger-klubber. De nyder deres seksualitet på deres måde. Så længe der er tale om myndige mennesker, der frivilligt indgår i de seksuelle relationer de ønsker er der vel ingen grund til at andre blander sig.

Mange, særligt med religiøse livssyn, er imod den slags, og derfor er det tryggest for dem at sætte utroskab i en boks som pr. definition er forkert...

Bare fordi jeg ikke er tilhænger af utroskab behøver jeg ikke dømme andre for at føle mig sikker, og derfor er jeg nok også mere åben over for andre livsformer end den semi-borgerlige jeg selv lever i. Til november har jeg selv været gift i 10 år med den samme kvinde, og det er jo nu til dags nærmest et særsyn... ;-)

Fordom 3: sex hører til i soveværelset
Den slags fordomme bunder i et kedeligt sexliv. Hvorfor skulle man ikke kunne dyrke sex mange andre steder? Bryggerset, ovenpå vaskemaskinen når den tumbler, i badet eller en quickie et helt andet sted. Lad jer ikke begrænse af den slags gammeldags syn på kønsakten.

Konklusion
Disse tanker skulle gerne give lidt inspiration til weekenden. Alle læserne ønskes i hvert fald en rigtig god weekend. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar