fredag den 6. juni 2014

Kvalifikation for inspiration?

Jeg fik en interessant forespørgsel og reaktion på en tidligere artikel. Vedkommende ønskede at vide hvilken "kvalifikation" jeg havde for at rådgive om parforhold.

Interessant spørgsmål, som jeg gerne besvarer.

Jeg abonnerer på en form for almindelig snusfornuft, og det er baseret på livets skole, nemlig ERFARING. Jeg har gennemlevet et ægteskab, som jeg forlod fordi vi efter næsten ti års ægteskab ikke længere gik i samme retning i livet.

Jeg startede, allerede mens jeg var tillidsmand, med flere kurser herunder kurser i Personlig Udvikling og Gennemslagskraft, og har sideløbende studeret især Dalai Lama og buddhismen (defineret af Wikipedia som 'en ikke-teistisk religion eller filosofi som er baseret på læren fra Siddharta Gautama [...], som antages at have levet mellem ca. 563 f.Kr. og ca. 483 f.Kr. i Indien.')

Engang sagde man alle veje førte til Rom...

Det gør de ikke længere. I dag er alle vore erfaringer en kæmpe kombination af meget forskelligartede erfaringer. Set fra et helikopterperspektiv giver det os alle en nuancering i den måde vi anskuer ting på, fordi vores erfaringer danner et grunlag som teoretiske modeller kan plejes efter...

Sagt lidt anderledes kunne man også sige, at der ikke er nogen UNIK måde at blive kvalificeret på. Det står enhver frit at læse den gratis udgave af min e-bog Kend din kæreste, hvorefter de selv kan danne sig en mening om det jeg siger lyder fornuftigt for dem.

Intet kunne være mere farligt end at tro man var færdig med at lære nyt, så derfor er jeg åben for ALLE nye ideer og tanker, og det er det jeg forsøger at bringe videre her på bloggen.

God weekend til alle. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar