torsdag den 19. november 2015

Nye tanker om Gift ved første blik

Da jeg 2. november skrev nogle foreløbige tanker om Gift ved første blik, ville jeg lige afvente hvordan serien forløb, før jeg delte nogle af mine tanker med jer. Serien er snart færdig, og allerede nu er der nogle interessante tanker, der melder sig.

For det første skulle Poul have en kæmpe skideballe!

Alene ordene: "Jeg føler ingen lyst til at lære dig bedre at kende" var hjerteskærende. Jeg så programmet i går via arkivet, fordi jeg ikke nåede at se det da det var på 'almindeligt' tv, og der sneg sig da en lille tåre ind i øjenkrogen på Lenes vegne. Hvor egoistisk har man lov at være? Hvor dumt og ledt kan man opføre sig, og stadig tro, at man fortjener en chance mere?

Poul har gennem programmet opført sig som en forkælet knægt, der bare løber straks der kommer en lille udfordring. Indrømmet, Lene er en kvinde som skal have modspil, men hun virker da både attraktiv og yderst interessant. Jeg hepper på Michael og Line holder sammen, men i starten troede jeg faktisk, at Poul og Lene ville blive et festfyrværkeri...

Randi og Niels tror jeg faktisk godt kunne blive sammen - de er glade for hinanden. Om de også er romantisk stærke, eller om forskellene (herunder rygningen!) kan blive for meget, må sidste afsnit vise.

At Poul ikke forstår at værdsætte Lene på både godt og ondt er en overraskelse. Hun ville være en kvinde der kunne vække til endog meget stor nysgerrighed. Hun virker hamrende intelligent, og hendes kærlighed til bøger var fantastisk. Ja, man fristes jo næsten til at sende en dating-invitation... :-) Først og fremmest fortjener hun i hvert fald en mand, som kan levere passende med- og modspil, og håber alt det bedste for dem alle - uanset om de fortsætter som par eller som enkeltindivider.

Der er meget at lære ved denne serie, og mon ikke Gift ved første blik fortsætter i en fjerde sæson?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar