lørdag den 16. juli 2016

En god bog om forhold

Hvis du følger min blog med boganmeldelser, vil du allerede have set mine kommentarer om Bine Herolds bog Trangen til eksistens, men ellers vil jeg anbefale, at du klikker på titlen, og læser anmeldelsen, for du vil garanteret være interesseret i at læse bogen.

Det er en bog, som udfordrer ens ideer og tanker om det ideelle forhold - og det gør bogen læseværdig.

Kærlighed burde være så nemt. I forelskelsens fase er alt ved partneren fantastisk. Måden vedkommende går på, stemmen, duften, kyssene, varmen, energien - kort sagt, det hele.

Pludselig bevæger mange sig ind i de svære forviklinger. Stolthed og stædighed sætter ind, og så begynder der at danne sig et edderkoppespind af dårlige vaner og negative reaktioner, fordi vi ganske enkelt glemmer den oprindelige tanke om, at vi fælles gør hinanden stærkere og bedre ved at styrke hinanden. Acceptere hinandens forskelle som charmerende og positive, og glæde os ved de ting, der gjorde at vi fandt hinanden.

Nu er det næppe alle, der er skolelærere, og møder en praktikant på jobbet - det er heller ikke bogens formål. Billederne kan du selv omdanne til det, der passer på dig og dit forhold. Der kunne skrives så meget om denne gode bog. Jeg nød læsningen, og ærgrede mig faktisk en smule over, at jeg valgte en anden rækkefølge at læse de bøger jeg havde på hylden end jeg burde have gjort. Havde jeg vidst hvor god bogen var havde jeg vendt bøtten. Sådan er det altid når man har afsluttet læsningen af en god bog.

Fortsat god weekend herfra. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar