tirsdag den 26. februar 2019

Få taget den test!

Da jeg forleden så et afsnit af Sex & the City var et af temaerne, at Samantha skulle have sin første hiv-test. Det er vigtigt at sikre sig, at alt er i orden – så lad være med at udsætte det eneste fornuftige, så I bagefter kan nyde sikker sex…

Jeg ved godt, man aldrig kan vide sig sikker, bare fordi man er blevet testet, men odds er i hvert fald bedre, hvis man har fået taget denne test. Det kan aldrig siges for tit, at hvis man lever i åbne forhold, så skal man huske, at beskytte sig. Både for ens egen og ens partners skyld.

Vi har i nyere tid ‘glemt’ den logik, der eksisterede mens AIDS var på sit højeste. Dengang var der ingen problemer i at foreslå ‘sikker sex’, men i dag er vi blevet lidt for ligegyldige over for dette, fordi vi forventer, at man kan medicinere sig fra alt.

Det synes jeg så bare, at man skal spørge dem, der har oplevet flere af de forskellige kønssygdomme om. Det er næppe helt morsomt at skulle have vatpinde op et vist sted m.v. Jeg skal ikke kunne sige det. Jeg har heldigvis været rask, netop FORDI jeg har benyttet kondomer – og altid har anbefalet det.

Det handler alt sammen om valg, men i hvert fald kan en serie som Sex & the City være med til at minde seerne om, at det måske var tid til en aftale hos lægen. Hvis du alligevel skal have det årlige helbredstjek, så gør dig selv en store tjeneste – til glæde for både dig og din partner.

Rigtig god dag til alle bloggens læsere. 🙂

Ingen kommentarer:

Send en kommentar