mandag den 15. februar 2021

Podcasts der kan give inspiration til parforholdet

Jeg er blevet mere forsigtig med at anbefale podcasts på flere af mine blogs, for jeg har efterhånden oplevet at blive vild med en podcast, hvorefter den pludselig stopper. Smadder frustrerende, synes jeg selv, og du har sikkert også oplevet det. I dag vil jeg dog dele to podcasts med dig, kære læser, som kan gøre dig klogere på parforhold.

Fordomme andre oplever kan nemlig også minde os om noget, vi selv har oplevet - eller ligefrem oplever - og så kan det godt hjælpe, at lytte til emnet i podcast-formatet.

For dem der ikke kender til podcasts, så er det  et format hvor du på kort tid (½-1½ time) får et interessant indblik i et emne på samme måde som vi tidligere lyttede til radioprogrammer. Det siger sig selv, at det er den moderne lytters favoritformat, fordi du ikke er afhængig af tidspunkter for at kunne følge med. Når du fx bruger iTunes kan du opdatere dit feed, og dermed hele tiden være ajour med hvad der udkommer, når det passer ind i din tidsplan.

De to podcasts jeg vil anbefale er disse:

  • Sammen med Maj Wismann
  • Fuld af fordomme

Vi tager lige et kort overblik over hver af dem, så du kan se om ikke det matcher nogle af dine interesser.

Sammen med Maj Wismann

Sexologen og parterapeuten Maj Wismann har haft egen praksis siden 2006, og under corona-lockdown fik hun den geniale ide, at dele en halv time hver dag med sine følgere. Det har indtil videre givet over 150 afsnit, og hun opdaterer to gange om ugen med sine Instagram-lives. Hvis du er til videoformatet, kan du se hendes Instagram-lives på YouTube.

Fuld af fordomme

Her inviterer Christina Rievers en gæst i studiet, og udgangspunktet er her fordomme, som gæsten har oplevet. Det giver en god snak, og der har været en del spændende gæster i programmet, herunder Lisbeth Østergaard, Bagedyst-vinderen Annemette Voss og Olivia Salo.

Jeg håber at have givet dig lidt inspiration til dit eget podcast-feed, og ønsker alle en rigtig god dag. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar