torsdag den 26. februar 2015

Sex over alt...

Vi lever i en tid hvor vi drukner i eksperters viden om sex. Så får danskerne for lidt sex, så dyrker de for 'kedelig' sex, og hungeren er nærmest global, for vi har jo alle set hvordan 50 Shades of Grey har boomet som bestseller i både bogform (som trilogi), og for nylig som film.

Jeg gik selv meget sent i gang med første bog - har de første to på originalsproget. Jeg synes der er både gode og kedelige dele, og jeg er spændt på at se filmen. Jeg kunne have valgt at være doven, og gå i biografen som alle andre. Men nej! Ikke genveje her... :-)

Jeg vil gerne sammenligne bogen med film, for det husker jeg helt tilbage til dengang jeg havde læst fire-fem bøger af Ian Fleming om agenten James Bond. Jeg blev såre skuffet første gang jeg så en James Bond på tv - men synes det var super-sjovt da jeg kom i biffen med min far på min 11-års fødselsdag. Dengang skulle man være mindst 12, og der er noget sjovt ved at gøre noget forbudt sammen med sin ene forælder. Jeg har i hvert fald aldrig glemt det.

Det skuffende var ikke filmen i sig selv, men at opdage forskellen mellem bogen og filmen. Jeg beklager jeg ikke husker hvilken der var tale om, men jeg tror nok det var Dr. No. der medvirkede. Men det er cirka tre årtier siden, og jeg husker ikke alt her i livet.

Introen i bogen er genial, og hvis filmen indeholder mange af de sjove detaljer, så vil dét i sig selv gøre filmen speciel...

Men tilbage til det jeg ville sige: vi drukner i sex.

Andres meninger om sex...

Langt vigtigere er, om DU er tilfreds med DIT sexliv - uanset om det er med en fast partner, eller det er one night stands. Det handler om, at du selv definerer hvad der fungerer for dig. Ikke hvad der fungerer for naboen, eller alle andre.

Vi er nemlig gode til at lytte til andre, sammenligne os med hinanden, men det er jo slet ikke det sex handler om. Det handler om at kommunikere med hinanden, finde ud af hvad der tænder, hvad man kan gøre bedre, hvad der fungerer rigtig godt m.v.

Hvis alle gad tale med hinanden direkte og uden omsvøb, behøvede vi hverken Go' Morgen eller Go' Aften til at fortælle os hvad god sex handler om. Faktisk kunne vi måske endda forholde os mere kritiske til hvad vi ser på skærmen, hvis vi i forvejen har afklaret vore lyster, og defineret hvad der pirrer vores sanser.

Så i denne weekend, synes jeg du burde tage en snak med din partner, og finde ud af hvad der fungerer for jer, og måske samtidig få den snak, som ingen rigtig tager, om hvad der kan blive bedre. Ikke bedre, fordi medierne taler om det, men fordi I bekymrer jer tilstrækkeligt meget OM hinanden til at tage den gode snak, og definere hvad god sex er for JER. God fornøjelse. :-)

Kend din kæreste er e-bogen du mangler - den vil give dig en masse inspiration til godt samliv med kæresten. Hent gratis Light udgave her: http://blunck.dk/love-ebog/.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar