lørdag den 16. januar 2016

Sladder kan være ondskabsfuld

Sladder kan være noget så ondskabsfuld. Årets første Se & Hør havde for eksempel historien "Frede og Mary vilde i varmen - Så kåde har du aldrig set dem" - og jeg regner mig normalt ikke som spor sippet, men jeg finder forsiden uværdig.

Jeg undskylder tit købet af bladet med, at jeg gerne vil løse såvel deres krydsord som de to Sudokuer, og at de har et godt tv-program. Til tider overvejer jeg dog en boykot af Se & Hør, for de har ikke lært ret meget om anstændighed.

Jeg anerkender naturligvis, at bladet har interesse i at bringe sladder om de kendte - og således også, helt naturligt, de kongelige.

Men jeg synes der bør være en grænse.

Det er jo kun glædeligt at Kronprinsen og landets kommende dronning er glade for hinanden. I en tid hvor mange andre bliver skilt, så er det da kun glædeligt, at de ser ud til at være rigtig glade i hinandens selskab.

Jeg behøver ikke paparazzi-billeder af nogen af dem, og synes faktisk det grænser majestætsfornærmelse, at Se & Hør bringer den slags billeder. :-)

Det værste ved sladder er rent faktisk, at det også viderebringer stereotyperne. Herunder særligt de kønslige, hvor nogle elsker at lade sig forarge hvis en kvinde skifter partner, men nærmest roser hvis en mand gør det samme. Den slags dobbeltmoral hører ikke hjemme i 2016.

Derfor: uanset om du er i forhold eller ej, så nyd livet. Glæd dig over alt det gode, og kast alt det unødige bort. Så kan det nye år kun blive endnu bedre end det gamle var. Rigtig god weekend. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar