tirsdag den 10. januar 2017

Et godt tip til datingprofilen

Jeg er næppe den eneste, som har bemærket de mange fejl folk begår når de skriver en profil på et dating-site. "Da jeg har prøvet mange useriøse henvendelser..." og "Jeg har haft en del dårlige oplevelser, så..." Det er helt fair at være forsigtig. Det ved vi alle, at man vil være ud fra devisen "brændt barn skyer ilden", men giv nu et nyt forhold en fair chance.


Der er intet så irriterende som at blive sammenlignet med noget i en partners fortid - og især ikke hvis det sker midt i et skænderi...

Let's face it. Vi har alle gjort det. Det gør det så bare ikke spor mere rigtigt at fortsætte, vel? :-)

Et nyt forhold fortjener den bedste start, og en profil bør - ligesom en ansøgning til et nyt job - være positiv i sin grundtone. Hvis ikke du er parat til at give en ny partner en fair chance, så er du ganske enkelt ikke klar til at have en dating-profil endnu.

Så nemt kan det siges.

Der er ingen grund til at spilde nogens tid, og jeg kan forsikre dig om, at seriøse mennesker vil gå forbi din profil når du glemmer den optimistiske og velkommende stil. De eneste der ville reagere på den slags er folk du ikke ønsker at skabe en forbindelse med. De vil være folk, som vil skuffe dig.

Jeg har tidligere hjulpet en rigtig god veninde med at lave sin datingprofil, og hun måtte erkende, at jeg havde ret. De folk hun indtil da havde tiltrukket opmærksomhed fra endte med at skuffe hende. Jeg ved hvad jeg taler om, for jeg har undersøgt markedet på mange forskellige sites.

Der er rigtig mange som søger opmærksomhed - og oftest den forkerte opmærksomhed. Du behøver ikke begå samme fejl, når du følger med på denne blog.

Sæt gerne krav. Det gør vi alle. Du skal ikke finde dig i hvad som helst.

Fortsæt med at dyrke dine egne hobbies, og bevar dit sociale netværk. Kan en kommende kæreste ikke acceptere, at du er et levende menneske med egne interesser, så mangler der en grundlæggende respekt. Du kan lige så godt få sorteret fårene fra bukkene fra starten af. Det kan godt være, at man i 'de gode gamle dage' lukkede alt andet ude når man fandt sin livspartner, men i det 21. århundrede skal det være muligt for et par at dyrke hver sine interesser. Det giver et stærkere forhold, at man dyrker sin passion, og hvorfor skulle det ændre sig, bare fordi man kom i et nyt forhold? :-)

Igen har jeg set det så mange gange. Folk der isolerer sig, når de kommer i forhold. De glemmer eksisterende venskaber, og til sidst får man nok. Jeg havde en rigtig god veninde heroppe i Kalundborg, som gentagne gange har begået samme fejl, og jeg må erkende, at da selv svar på en julehilsen var larmende tavshed, så fik jeg nok. Jeg gider ikke være til grin, og jeg gider ikke være god nok når vedkommende kan bruge ens hjælp, og derefter opleve tavshed når vedkommende er i forhold.

Jeg er nemlig ikke selv sådan, og jeg forventer af mine omgivelser, at man besvarer sine sms'er. Ikke nødvendigvis samme dag, men tavshed er super irriterende. I starten frygter man, at der er sket vedkommende noget, men med tiden lærer man, at 'nå ja, nu er Jxxxxx i forhold, så nu er det nok det samme som da hun var sammen med Jxxx' - en gut som havde et stort problem med undertegnede, også selvom jeg dengang selv var i forhold (gift, faktisk)...

Om jeg svarer når hun en dag skriver og undskylder? Måske. Jeg er en sucker, der ikke kan være sur på andre. Jeg gider nemlig ikke bruge tid på surhed, men jeg undres bare over hvor lidt selvstændighed folk bevarer bare fordi de går ind i et forhold.

Det er nemlig den slags, som sender mange signaler i dating-profiler, og hvis jeg var psykolog var der mange freudianske tanker, der kunne bruges i forbindelse med mange af fejlene.

Derfor skal du huske:
  • Vær positiv
  • Præsenter dine ønsker - og fortæl om dine fordele
  • Stil krav når chatten går videre til første møde
  • Husk dine venskaber
Rigtig god fornøjelse med din dating-profil. Husk du er velkommen til at skrive spørgsmål, hvis denne artikel gav anledning til tanker hos dig. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar