torsdag den 30. marts 2017

Tro på dig selv - du får brug for det i datingverdenen

Jeg har sagt det før: kødmarkedet kan være et specielt sted. På flere måder er tingene blevet langt mere overfladiske nu hvor tingene kan klares over det famøse internet. Men du skal bestemt ikke fortvivle, hvis du vil frem i datingverdenen. Jeg vil gerne vise dig hvordan du kan bruge ja-hatten på den helt rigtige måde, så du står bedre i konkurrencen...
Jeg havde denne lille sjove ordveksling, som jeg nu trækker frem som eksempel på hvordan jeg mener man bør have ja-hatten på:
Mig 27/3: Hej XXXXXXXX. Du ser super frisk ud. Vi burde mødes en dag. Hygge herfra. Knus Henrik 
Hun 29/3: Halløj og godaften....
Burde vi mødes en dag så bliver det nok et stykke ude i fremtiden. Tror du er nummer 21 på ventelisten.... Smiler sødt.... Alle man taler med herinde vil mødes og jeg mødes ikke med hvem som helst....

Mig for få minutter siden: Hej XXXXXXXX. Det er da bare helt ok. I al beskedenhed, så må du gennem 20 bolsjehoveder før du så får fornøjelsen af en flink fyr, som ikke er som alle andre. Jeg tager gerne konkurrencen i stiv arm, og du vil opdage, at jeg ikke er som 'alle andre'. God dag herfra. Du skriver bare når ventelisten er gennemgået. God dag herfra. Knus Henrik
Hvorfor denne ordveksling? For at vise, at selv når du møder lidt modstand, så vær kreativ i dit svar. Der er så meget fusk i online dating, at man lige så godt kan skille fårene fra bukkene. Ingen grund til at spilde tid på nogen, der enten ikke svarer eller bare svarer 'nej tak' længe inden de har set hvad du indeholder som person.

Påstanden "Jeg mødes ikke med hvem som helst" havde næsten fået mig til at skrive, at det var jeg nok godt klar over, men jeg var klar over, at Twoo tilbyder autofuldførelse på beskedfeltet, hvilket betyder, at du kan skrive identiske beskeder til flere emner, og efter jeg havde skrevet min besked kunne jeg se, at Twoo kvitterede med disse ord: "Dit svar vil blive sendt om 3h 34min 0sec. Vent til hun også synes godt om dig eller aktivér Premium for at chatte nu."

Det er med dating som med jobsøgning. Når du møder modgang, så ses forskellene tydeligst mellem ja- og nej-hat. Hvis du er typen som opgiver, når du aldrig frem til honningkrukken, og du vil aldrig møde den rigtige, hvis ikke du på forhånd har gjort dig klart hvilke mål du har.

Du vil ikke kunne behage alle, så nogle gange må du satse på, at humoren vækker gensidig interesse, og hvis ikke det sker, så er det videre i livet.

Jeg har lavet flere eksperimenter på dette område, og hvert datingsite har sine udfordringer. Nogle firmaer blokerer direkte for beskeder medmindre du er Premium- eller Plus-medlem. Så må man vælge hvad man bruger tid (og penge) på. Tidligere testede jeg Zoosk, og det var helt klart præget af samarbejdet med Facebook, så det bruger jeg selvsagt ikke længere. [Jeg har i øvrigt slet ikke savnet Facebook siden jeg lukkede min profil i februar 2016, hvilket jeg har skrevet mere om i min engelske e-bog The Book Facebook Doesn't Want You to Read.]

Har du erfaring med online dating, så smid gerne en kommentar. Det kunne være sjovt at høre hvilke tanker I, kære læsere, har om emnet. Vi bliver alle bedre til denne datingverden, hvis vi lytter og lærer af hinanden. God dag herfra til alle. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar