fredag den 9. juli 2021

Nu over 180 episoder af Sammen med Maj Wismann

I forlængelse af min artikel fra februar i år med titlen Podcasts der kan give inspiration til parforholdet, så kan det nu konstateres, at der nu er over 180 episoder af podcasten Sammen med Maj Wismann. Der er rigtig meget inspiration at hente, og det kan varmt anbefales, at bruge tid sammen i ferien på at lytte til denne podcast.

Skærmdump fra podcasten Sammen med Maj Wismann på Apple podcasts
Billedkilde: Apple podcasts
Uanset om I har det ene eller det andet problem i jeres parforhold, så skal det siges, at Maj leverer gode tips til samlivet. Jeg har selv fulgt dem næsten allesammen live, og det er kun godt en håndfuld jeg har måtte nøjes med at følge via YouTube efterfølgende...

Findes både som video og lyd

Hvis du gerne vil se Sammen med Maj Wismann som video, så kan du finde YouTube-kanalen lige her: https://www.youtube.com/user/majwismann/videos

Hvis du hellere vil lytte som ren lyd, så kan du finde et feed herfra: https://podcasts.apple.com/dk/podcast/sammen-med-maj-wismann/id1506942353

Spørgsmål fra lyttere og seere

Et suverænt eksempel på, hvorfor konceptet er så godt er fx, at der ofte er lytterspørgsmål med, og jeg er dybt imponeret over, at man hver gang får nye facetter til puslespillet om parforholdets udfordringer.

Jeg er selv blevet meget klogere på så mange områder, og det er så dejligt, at tingene siges ligeud i disse Instagram lives. Det var en af de få gode ting ved coronanedlukningen, at websexolog Maj Wismann valgte at starte denne podcast! Jeg er helt sikker på mange faste lyttere kan nikke genkendende til, at det hjælper at lytte med, fordi alle kan blive klogere af en parterapeut og sexolog (nu Master i sexologi) med 15 års erfaring med par.

En af mine favoritter - kærlighedens 5 sprog

Det ville være svært, at trække enkelte afsnit ud som egentlige favoritter, for nye kommer til hele tiden. Jeg kan dog sige, at de fem kærlighedssprog har været en af dem, der har givet mest mening for mit eget vedkommende.

Vi kan gøre nok så mange ting, som er gjort i den bedste mening, men hvis ikke vi er særligt opmærksomme på en partners kærlighedssprog, så kan de gode intentioner godt forsvinde i mængden af ting, man hver især gør for hinanden i et forhold.

Når først man får blik for optimering af indsatsen, så skabes der endnu mere god energi mellem to mennesker, som man bestemt ikke skal være blind for.

Maj har lavet et 95 minutters foredrag om kærlighedens fem sprog, som opsummerer emnet på godt 1½ time, som kan ses herfra: https://youtu.be/gR1L3TBBJ_g

Smid gerne en kommentar med hvad DU særligt har haft gavn af, at høre mere om. Det er altid interessant at høre hvad I læsere af denne blog tænker om det, jeg skriver om...

God sommerferie til jer alle. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar