søndag den 9. juni 2019

Genfind sexlysten - kig på de bagvedliggende grunde

Faste læsere vil måske huske, at jeg 19. april causerede lidt om emnet i artiklen med titlen Hvorfor er der ikke ligestilling når det gælder LYSTEN til sex? Da jeg i dag læste en artikel online, blev jeg opmærksom på, at der rent faktisk var en længere guide, som kunne hjælpe jer, kære læsere af denne blog.


Websexologen Maj Wismann kan nemlig også hjælpe jer, og det kan du læse mere om i hendes artikel Sandheden om sexlyst – Lær at få den tilbage, hvor hun forklarer mere om de bagvedliggende grunde, hun er stødt på hos de par, hun har vejledt.

Alle med nyfødte børn kender begrebet 'ammehjerne', og det kommer Maj også ind på, men bare rolig, for der er også logiske forklaringer på, hvorfor nogle mænd gennem den seneste tid har en dalende sexlyst. Det kan vi alle lære af.

Lad det være sagt med det samme. En af grundene til, jeg i 17. låge på julekalenderen nævnte Maj Wismann, er, at hun aldrig sidder stille. Hun supplerer sin viden konstant, og hun tager til konferencer og workshops for hele tiden at holde sig skarp.

Lidt spøgefuldt sagt, kunne man sige: der er ikke noget med at lade viden stagnere en jurist, der køber sig en Karnov-samling, og bagefter glemmer at opdatere sig. :-)

Det gælder på alle livets områder, at man skal følge med i nyeste viden, og den ros skal Maj altså have, at hun simpelthen ikke accepterer stagnation.

Det der gør Majs råd til de bedste, er, at hun også tør kritisere sine kolleger i branchen. Blandt andet skriver hun disse kloge ord:
En del mediesexologer har gennem tiderne anbefalet, at man bare ”gør” det, selvom man ikke har lyst.
Det anbefaler jeg på ingen måde!
Det er ofte betydeligt mere skadeligt både for følelseslivet og ens forhold til partneren.

Det er simpelthen noget af det klogeste jeg længe har læst, for jeg har været endog meget overrasket over, hvor kortsigtet nogle mediesexologer forholder sig til emnet. Vi skal ikke behandle vores forhold ud fra gamle fordomme. I en af de bøger jeg blev færdig med at læse i går [Ina Jensens debutroman Hjertefejl], begår hovedpersonen Lise nemlig den fejl, at have sex med sin kæreste efter et par måneders pause alene for at behage ham. Det ender nærmest som et overgreb, fordi hun ikke har følelserne med sig - og det må bare aldrig ske!

Det bedste råd i dag, midt i pinseweekenden, er derfor, at du får læst denne artikel fra Maj. Det er helt sikkert, at I kan få stor gavn af denne artikel, hvis sexlysten driller.

Rigtig god læselyst, og fortsat god pinse. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar