søndag den 12. december 2021

Kærlighed i moden alder

Da jeg her til formiddag så Go' Morgen DanmarkTV2 blev jeg opmuntret af tre kvinder i den modne alder var gået i studiet for at tale om deres podcast, hvor de deler erfaringer med kærlighed og samliv gennem livet. Som modne ladies kan de bidrage med en hel del, og alle kan blive klogere af at lytte til modne mennesker.

Den ene af de tre kvinder har en kæreste som er 22 år yngre end hende selv. Det fik naturligvis den ene vært, Heidi Frederikke Sigdal, til at stille det spørgsmål, der nærmest altid kommer i forlængelse af den tilkendegivelse: "Hvordan reagerer omgivelserne?"

Der er mange, der har fordomme om aldersforskelle. Lad det være sagt med det samme: så længe det er voksne mennesker, der giver deres samtykke til hinanden, så bør der være en god spændvidde mellem mænd og kvinder. I det 21. århundrede er det ikke længere kun mænd, der har yngre kærester. Som der også blev svaret, så var mænd i hendes egen alder ikke specielt spændende. Hun følte sig ung af sind, og derfor matchede hun bare bedre med en yngre mand.

Jeg er vild med folk der tør!

Jeg er vild med folk der tør gå imod strømningerne,. Som står ved, hvad de har lyst til, og bare giver den gas. Jeg har fuld forståelse for det med aldersforskel, for jeg har selv kun haft to forhold med yngre kvinder. Alle andre har været ældre, og det giver en hel del til et forhold, hvis man tør stå ved sine præferencer.

For andre er alder kun et tal - og det kan de have mindst lige så meget ret i.

Hvis ikke du så Go' morgen i dag, kan du fange programmet via TV2 Play. Jeg fangede ikke navnet på podcasten, for jeg kom ind fra morgenbadet mens interviewet kørte, men det lyder afgjort spændende - og faste læsere vil sikkert huske, at jeg er kæmpe fan af gode podcasts. Det fortjener kæmpe tommel-op, når man besvarer spørgsmål om alt i forhold til kærlighed med åbenhed, så alle bliver klogere.

Fortsat god dag til læserne af denne blog. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar